11 Ağustos 2016

MİDİLLİ 2016

Geçtiğimiz Ramazan bayramında istikametimiz Midilli adasıydı. Her sene yaz aylarında bir Yunan adası yapmadan edemiyoruz, buraları seviyoruz. Bu yıl Midilli ile başladık, Eylül’de Rodos ile devam etmeyi planlıyoruz.

Midilli Ege denizinin kuzeyinde yer alıyor. Büyüklük açısından Yunan adaları arasında 3. sırada, oldukça büyük bir ada yani. Ayvalık’tan gemi ve deniz otobüsü ile gidilebiliyor. Gemi 90 dakikada, deniz otobüsü 50 dakikada gidiyor. Bence girişte kuyruğun önüne geçmek için deniz otobüsüyle gitmekte fayda var, bizim gibi, çünkü ikisi de aynı saatte kalkıyor, yolda geminin önüne geçip, ki geminin yolcu sayısı çok daha fazla, pasaport ve günlük vize işlemlerinde ön sırayı almakta fayda var, aklınızda olsun. Giden 2-3 firma var, Ayvalık limanının karşısında hepsinin ofisi var, onlara sorabilirsiniz.

Midilli’de en az 1 gece kalmakta fayda var, ki bence 2 gece ideal olabilir. Ada gerçekten büyük, gezilebilecek pek çok kısım var. Pasaporttan çıktıktan sonra limanın karşısında bulunan araba kiralama firmalarından araba kiralayabilirsiniz. Veya bu işi gitmeden önce internetten de yapabilirsiniz. Bu noktada size tavsiyem şu : en ucuz araba segmenti olan A grubu arabaların günlük kirası 50 Euro civarında, mevsimsel olarak fiyatlar hafif değişebilir elbette. Ama adanın coğrafyası gerçekten zorlu, tepeler ve virajlarla dolu daracık yolları var. O küçücük arabalarla yollarda zorlanacağınız muhakkak. Ehliyetini yeni almışlara Midilli’de araba kullanmalarını asla tavsiye etmiyorum. Çok zorlanırlar. Veya bizim gibi %50 daha fazla para verip otomatik vitesli BMW 116d kiralayabilirsiniz ki bu sizi yollarda çok rahat ettirir. Hem konforlu hem de güçlü motorlu bir araç Midilli’de daha az yıpranmanızı sağlayacaktır, lütfen bu konuyu iyi düşünün…

Arabamızı kiraladıktan sonra doğrudan adanın kuzeyine yol aldık ve Petra’ya ulaştık. Petra’da elbette yemekle başlıyoruz. Thalassa Restoran denize sıfır konumu ve plajı ile iyi bir tercih. Yemek yerseniz şezlong ücreti ödemeden denize girebilirsiniz. Yemeklere gelince… Elbette Greek Salad ile başlıyoruz, olmazsa olmaz. Ardından karışık meze tabağı ve kabak çiçeği dolması ile devam ediyoruz. Burada kabak çiçeği dolmasının içine peynir doldurarak kızartıyorlar. Değişik ama güzel bir lezzet. Kızarınca içeride bulunan peynir eriyor, gayet leziz oluyor. Karışık mezeler domates dolması, fasulye, köfte, tzatziki ve patatesle dolu dolu ve pek çok lezzeti bulabileceğiniz bir tabak. Köfteyi özellikle beğendim, denenmeli diyorum. Karışık tabak 10€, diğerleri 5’er €.

Foursquare : Thalassa

20160706_134956

20160706_135430

Petra’nın yanında bulunan Molyvos’ta konaklayacağız ama önce diğer tarafına geçip Skala Skamnias bölgesini geziyoruz. Pek çok kez gördüğümüz güneşte kurutulan ahtapotlar işte burada bulunuyor.

Foursquare : Skala Skamnias

20160706_153042

Skala Skamnias küçücük bir köy. Kilisenin bahçesinden çok güzel görüntüler alabiliyorsunuz.

20160706_180946

Skala Skamnias’ın liman bölgesinde 3 bilemedin 4 restoran var, hepsi de yan yana dizilmiş. En ünlüleri Under the Tree. Ve evet bildiniz. Ağaçların altında yemek yiyorsunuz. Yunanca ismi Moura Tou Mirivili yani dut ağacının altı. Karidesli spagetti ile başladık ama pek beğenmedik. Zayıf bir domates sos yapılmış, karidesler yemeğin üstüne yerleştirilmiş, lezzeti sosa geçmemiş.

Foursquare : Moura Tou Mirivili

20160706_190851 20160706_191016

Izgara ahtapot çok sertti. Garsona söyleyince kendisinden beklenmeyecek kibarlıkla aldı, birazdan yenisini yaptırıp getirdi sağolsun. Yenisi yumuşak olmasına yumuşaktı ama o da fazla tuzluydu. Izgara mastelo peyniri ise enfesti. Karidesli spagetti 13 €.

20160711_141128

Ve kilisenin bahçesinden Skala Skamnias’ta gün batımı.

20160706_203834

Geldik Molyvos’a. Gece konaklama burada. Ara sokaklarda çok güzel dükkanlar var ve ben bu tabaklara bayıldım.

20160706_162257

20160706_162351

Çok şirin sokaklar, çok şirin mekanlar var.

20160706_162634

Adanın güneyine doğru yol alırken önce mandıraları ile ünlü Mantamados’a uğradık. Sonra yakınında bulunan Aziz Taksiyarhis manastırına geldik. Girişindeki uçak nedir diye soracak olursanız az sonra anlatayım. Önce manastır… Zamanında korsanlar bu manastıra saldırıyor ve 40 rahipten 39’unu öldürüyor. Kalan rahip öldürülen 39 rahibin kanlarından manastırı koruması için bir ikona yapıyor. Aziz Taksiyarhis ikonası bu.  Manastırın içinde, ziyarete açık, resim çekmek yasak. İkonanın özelliği şu : deniyor ki kandan yapıldığı için zaman zaman ikonanın duygularının ve dolayısıyla yüz ifadesinin değiştiği söyleniyor. Ayrıca ikonanın bir ayna olduğu ve bakan kişinin ikonada gördüğü ifadenin aslında kendisi olduğu söyleniyor. Yani ikonaya baktığınızda iyi birini görürseniz iyisiniz, kötü birini görürseniz kötüsünüz! Ben ne gördüm, elbette söylemeyeceğim 🙂

Ve uçak… 8 Kasım Ortodoks kilisesinde melekler günü ve aynı zamanda Hava Kuvvetleri günü olarak kutlanılıyor. Meleklerin uçakları koruduğuna inanılıyor.

20160707_132154 20160707_132734

Adanın en güneyine, Skala Kalinos’a geldik. Sahilde bulunan Caprice Kitchen Bar’da yemek molası vereceğiz. Açıkçası deniz hiç çekici görünmüyor. Burası Midilli’de bir iç deniz olduğu için akıntı yok ve deniz bulanık. Sadece yemek yiyeceğiz.

20160707_155610

Yunan salatası yine olmazsa olmazımız. Ama burada peynir tek parça halinde değil, küçük parçalara kesilmiş halde geldi, sevdik. Üstte musakka var, Yunan musakkası elbette. Altında patates ve patlıcan, üstünde beşamel sos, içinde tarçınlı hafif tatlı sos. Musakka niyetiyle yemezseniz gayet başarılı. Ama bizim musakka değil elbette. Ve son yemeğimiz Soutzoukakia Smyrneika. Yani İzmir sucuğu yani bizim bildiğimiz İzmir Köfte. Gayet lezzetli bir köfte ve domates sosun yanında fena halde vasat bir pilav ve orta karar sebze soteden oluşuyor. Pilav da iyi olsaydı şahane olacaktı ama ne yapalım, o da nazar boncuğu olsun.

Foursquare : Caprice Kitchen Bar

20160707_151337

Yine yol üstünde bulunan Agiasos’a geldik. Çok şirin bir köy. Köyün merkezi biraz yukarıda, yürümeniz lazım ama yürüyün, inanın buna değecek…

Foursquare : Agiasos

20160707_180109

Böyle kareleri de kaçırmayın elbette.

20160707_183119

Ve geldik Midilli’nin merkezine, başkent Mitilini. akşam üstü dönüş var, şehirde dolaşıyoruz. Karşımıza güzel şeyler çıkıyor, kaçırmıyoruz.

20160708_123440 20160708_124112

Mitilini’de yemek için Yiyom Food Blogger Arda’nın tavsiyesi ile Refenes’e geldik. Mitilini’nin arkasındaki koyda bulunuyor. Acılı peynir ve füme uskumru ile başlıyoruz. Acılı peynir güzel ama çok da etkilemedi. Füme uskumru ise efsane. Yanında kırmızı soğan ile muazzam bir lezzet. İs sevenler kaçırmasın!

Foursquare : Refenes

20160708_135156

Kalamar dolma, içinde feta peyniri ile nefis…

20160708_141031

Karides saganaki de her adalar seyahatimde kaçırmadığım lezzetlerden. Refenes saganakinin hakkını vermiş, çok sevdik.

20160708_141046 20160708_141101

Geri dönüş öncesi son durak yine bir Arda tavsiyesi olan Panellinion. Limanda bulunan mekanın özelliği duvarlarında mübadele fotoğraflarının olması. Frappesi de gayet başarılı.

Foursquare : Panellinion

20160708_154959

20160708_161618

Bir seyahatimiz de böyle geçti. Sonuç olarak değerlendirdiğimde kendi adıma Midilli adasında aradığımı buldum diyemem. Daha iyi lezzetler beklerken vasat salatalar ve deniz ürünleri ile karşılaştım. Ama 3 gün boyunca çok gezdik, yedik içtik, denize girdik. Keyifliydi. Seyahatin detaylarını anlattığım Snapchat videolarını You Tube kanalıma yükledim, onları da burada bulabilirsiniz.

Oburcan You Tube

Sevgiler

Oburcan

Share Button

MİDİLLİ 2016 için 2 yorum:

1. İnternete her girdiğimde bir şekilde kendimi bu sitede buluyorum. Eşimle birlikte bu hafta midilliye gitmeyi planlıyoruz. Güzel anlatımınız ve emeğiniz için teşekkür ederim