16 Ağustos 2016

KAPADOKYA’DA YEMEK 2016

Temmuz’un son günlerinde yaptığımız Kapadokya seyahatinin yemekleri ile karşınızdayız. Öncelikle şunu belirteyim. Uzun uzun araştırmalar yaptım, çok kişiye sordum, çok tavsiyeler aldım ama ne yazık ki Kapadokya’da yemekten mest olacaksın diyenine rastlamadım. Bu yüzden toplamda yaklaşık 48 saatlik bir seyahatten fazla mekan çıkmadı. Bu durumun değişmesini şiddetle istiyorum çünkü Kapadokya dünyada eşi benzeri olmayan bir yer. Bu bölgeye yakışan lezzetli yemekler sunan restoranların artması şart.

İlk akşam yemeğimizi bir tavsiye ile Ziggy Restaurant’ta yedik. Yöreselden ziyade Türk ve dünya mutfağından örnekler sunuyorlar. Gelen önerilerin büyük çoğunluğu aynı yöndeydi. Pastırmalı makarna ile başladık. Makarna üstünde domates, biber ve sarımsakla pişirilmiş pastırma doğal olarak muhteşem bir sosa dönmüş. Risksiz, hiç üzmeyecek bir yemek.

Foursquare : Ziggy Restaurant

20160729_220104

Diğer yemeğimiz sarımsaklı tavuk şiş. Buttan yapılmış ve az miktarda yağ içinde kızartılmış tavuk zaten yağlı ve lezzetli. Bir de içine büyük büyük sarımsak taneleri konunca bu da risksiz bir lezzet dönüşmüş. Beğendim.

20160729_220118

Tüm bölgeler birbirlerine yakın oldukları için yolda fazla zaman harcamadan istediğiniz noktaya gidebiliyorsunuz. Göreme’den çıktıktan 10 dakika sonra Mustafa Paşa’ya geldik ve gezdik. Öğle yemeği için meşhur Old Greek House‘u tercih ettik. Öncelikle şunu belirtelim. Old Greek House Asmalı Konak dizisinin ilk çekildiği konakmış. Daha sonra senaryo gereği yanmış. Şimdilerde otel ve restoran olarak hizmet veriyor ve restoranda Türk yemekleri sunuyor.

20160730_141312

Hünkar Beğendi klasik tariften biraz farklı. Patlıcan közlenmiş ve tabağın altına serilmiş. Üstünde yoğurt , kıyma ve tereyağı ile oldukça lezzetli ve doyurucu bir yemek olmuş.

20160730_143749

Mantı işletmede çalışan teyzeler tarafından açılmış. İçinde hatırı sayılır miktarda kıyma bulunan, baharatı yerinde, sosu lezzetli bir mantı. Taa Kapadokya’ya kadar gidip mantı yemenin esprisi var mı derseniz olmayabilir. Ama dediğim gibi alternatif o kadar az ki. Yine de mantıseverler bu mantıyı not edebilirler.

Foursquare : Old Greek House

20160730_143803

Son akşam yemeğini Ürgüp‘te bulunan Dimrit Restoran‘da yedik. Instagram hesabımda videosu var, yörenin meşhur testi kebabını denedik ama hiç memnun kalmadık. Baharata boğulmuş, yavan lezzeti olan bir yemekti, bu anlamda hiç tavsiye etmiyorum. Aşağıda gördüğünüz etin ismini hatırlayamadım açıkçası ama ince kesilmiş bonfile dilimleri domates ve biberle pişirilmiş. Testi kebabından 2 tık daha iyi ama bu da vasatı aşamaz. Karar sizin elbette.

Foursquare : Dimrit Restaurant

20160730_210533

Son gün yemek için Uçhisar‘da bulunan Saklı Konak‘tayız. Köz patlıcan ile başlıyoruz. Közü orta karar, yoğurtla birlikte vasatı biraz aşar.

Foursquare : Saklı Konak

20160731_170641

Benim yemeğim çömlekte kuru fasulye. Yavaş ateşte pişmiş, iyice helmelenmiş. Nefis. Yanında gelen pilav çok vasattı ama uyarımızla birlikte tereyağı eklediler, o da kendine geldi. Bunu mutlaka deneyin derim!!

20160731_171034

Karnıyarık da hem patlıcanıyla hem de iç malzemesiyle bizi memnun etti. Sınıfı geçer.

20160731_171509

Dediğim gibi çok zengin, ağızların suyunu akıtan bir gezi olmadı ama gidenlere azıcık da olsa rehber olabilir. Instagram yayınlarımın altındaki yorumlarda değişik tavsiyeler de görebilirsiniz. Sevgiyle kalın…

Share Button

KAPADOKYA’DA YEMEK 2016 için 4 yorum:

1. Bu kadar şahane bir atmosferde yeme-içme de zengin olsa tadından yenmez ama işte…

Ben de Uçhisar’daki Centre’ye doyamamıştım.

2. Faruk:

Uçhisar’daki Centre Cafe’ye gitmemen şanssızlık olmuş Oburcan 🙂 Enteresan hayat hikayesi olan şefin CV’si de çok sağlamdır. Nev-i şahsına münsahır bir de garsonu vardır. Enginarlı kuzu ve tane karabiberli bonfileyi kaçırmışsın.