14 Mayıs 2016

GAZİANTEP 2016

Geçen hafta gerçekleşen o muhteşem Gaziantep gezimiz hakkında yazı yazma zamanı geldi. İtiraf etmeliyim ki fotoğrafları derlemek ve bilgisayara yüklemek tüm anıları yeniden getirdi, hepsini yeniden yaşamış gibi oldum. Bu anlamda gayet mutluyum.

Efendim 7-8 Mayıs tarihlerinde gerçekleşen gezimizin kadrosu da süperdi.

Aykut Aslantaş

Mehmet Ali Ergin

Madam Stiletto

ve elbette bu garip kardeşiniz Oburcan!! 🙂

Gezimiz Zeugma Müzesi ziyareti ile başladı. Zeugma şehrinin tarihi ve dünyaca ünlü mozaikleri görmeden Gaziantep’ten dönmemenizi tavsiye ediyorum. Özellikle 12 dakikalık 3 boyutlu tanıtım filmi mutlaka izlenmeli.

20160507_120700

20160507_121810

Bu mozaiği herkes hatırlar da ne olduğunu bilmeyebilir. Kendisi Zeugma ile özdeşleşen Çingene Kızı isimli mozaiktir efendim ve özel odada sergilenmektedir.

20160507_122057

Müze gezisinin ardından ilk durak meşhur Kebapçı Halil Usta. Gaziantep’in olmazsa olmaz mekanlarının başında geliyor. Adeta bir fabrikayı andırıyor. Her daim dolu. Önce salatamız masaya geldi. Bol baharatlı ve gayet lezizdi.

20160507_130146

Ardından nereye geldiğimizi yüzümüze tokat gibi vuran bu tabakla kendimize geldik. Küşleme, kuşbaşı ve simit kebabı üçlemesi insanın aklını başından alıyor. Yumuşacık etlerin lezzetini tarif etmeye imkan ve ihtimal yok. En iyisi sakin sakin yemeğinizi yiyin ve keyfini çıkarın.

Foursquare : Kebapçı Halil Usta

20160507_130842

İkinci durağımız Tostçu Erol. Kendisi sanırım ülke çapında sosyal medyayı en iyi kullanan işletmelerin başında gelir. Facebook’tan sipariş alacak kadar ileri bir teknolojiye sahip ve bu teknoloji ile tost makinesinde yumurtalı tost yapıyor ve satıyor 🙂

20160507_143538

Duygu yoğunluğunun zirveye çıktığı bu anları videoda da görmenizi istedim 🙂

Foursquare : Tostçu Erol

Sıradaki durağımız Antep baklavası elbette. Tarihi Elmacıpazarı’nda Elmacıpazarı Güllüoğlu‘na geldik. Burada baklavanın tarihini öğrendik ve çeşit çeşit baklava tadımı yaptık. Ama benim favorim şöbiyet elbette…

Foursquare : Elmacıpazarı Güllüoğlu

20160507_154033

Baklavadan sonra kahvemizi yudumladık ama Salih’in tavsiyesine uyarak çıtır lahmacun yemeye geldik. Taş fırında odun ateşinde pişen lahmacun muazzam. Lakin içine patlıcan söğürme koyduktan sonra dürüm yapıp yerseniz bir başka boyuta çıkıyor. Bunun da adına sıçırtma deniyor!

Foursquare : Çıtır Lahmacun

20160507_175007

Akşam yemeği için Aşina Gaziantep Mutfağına geldik ve yöresel yemeklerin tadına baktık. Lebeniye, kuru dolma, lahmacun, küşleme, kuşbaşı, baklava, şöbiyet, Allah ne verdiyse yedik. Ama bende iz bırakan lezzet aşağıda gördüğünüz Saray Kebabı oldu. Ayvanın tatlı ve kekremsi lezzeti ete çok yakışmış. Hem yemeğe karakteristik bir lezzet katmış hem de et ile son derece uyumlu. Bayıldım!

Ayrıca işletmenin baklava çeşitleri ve katmeri de son derece başarılıydı…

Foursquare : Aşina Gaziantep Mutfağı

20160507_211856 20160507_212510 20160507_213852 20160507_213947

Güne Metanet’te beyran içerek başlamak Gaziantep’in bir ritüelidir. Biz de bu ritüele uygun davrandık. Beyran çok enteresan bir yemek. Bakın çorba demiyorum, yemek! Tasın dibine yerleştirilen kuyruk yağının üstüne parça et ve pirincin üstüne sarımsak ve bol miktarda pul biber ilave ediliyor, en sonda da et suyu. Bu karışım çok yüksek ateşte bir taşım kaynatılıyor. Sonuç dillere destan beyran!

Foursquare : Metanet Lokantası

20160508_083843 20160508_083901 20160508_084704

Metanet’ten otele dönerken Köşk Kebap’ta ciğer kavurmaya oturduk. Tencerede ağır ateşte uzun saatler kavrulan ciğer dürüm yapılarak afiyetle yeniyor. Yenildi!

Foursquare : Köşk Kebap

20160508_100512 20160508_101236

Akşam simit fırınında meşhur simit katmer yenecek. Klasik katmere güzel bir yorum katılmış. Gidenler mutlaka denesinler. Bunu yemeden gelenin kulaklarını çekerim!!! 🙂 Şu güzelliği sadece izleyin ve hissetmeye çalışın…

Foursquare : Akşam Simit Fırını

Ve baklava alışverişimizi Koçak Baklava‘dan yaptık.

Foursquare : Koçak Baklava

Gaziantep’te konakladığımız Novotel, gerek kalitesi gerekse hizmeti ile herkesin takdirini kazandı. Kendilerine buradan teşekkürü bir borç bilirim.

Foursquare : Novotel

7129067

Ve Birecik. Yaklaşık 1.5 saatlik bir yoldan sonra geldiğimiz Birecik’te nesli tükenmekte olan kelaynakların üretme çiftliğini bulmak bizi şaşırttı ve bir o kadar mutlu etti. Ayrıca bu toprakların komodo ejderine benzeyen Anadolu ejderinin yuvası olduğunu öğrenmek şaşkınlığımızı daha da artırdı. Birecik’in Cittaslow olduğunu bilmiyordum, öyleymiş.

Ve Halfeti. Birecik baraj gölünün suları altında kalan 3 köyü tekne gezisinde görmek çok değişik bir deneyim oldu. Rumkale kayalıklarını not ediniz. Görmeden dönmek yok! Benden söylemesi.

20160508_173332

Şimdi bakınca ne çok şey yapmışız diyoruz ama hepsini 36 saate sığdırabilmişiz. Yetmedi elbette, tadı damağımda kaldı ama buna tanışma gezisi olarak bakıyorum, gayet iyi bir tanışma oldu. Hani derler ya kabasını aldık. İşte o kadar. Sadece kabasını aldık. Detaylar ilerleyen zamanlarda.

Buraya kadar sabırla okuyan herkese sevgiler, saygılar…

Oburcan

Share Button

GAZİANTEP 2016 için 9 yorum:

1. Müthiş.. Bir solukta hatta nefessiz okudum.. Not aldım adım adım hepsini yapacağım..

2. Okudukça bir kez daha acıktım. Tehlike bir şehir Gaziantep.

3. Gaziantep yemek kültürünü tek seferde anlamamızı sağlamışsınız. Muhteşem bir yazı.

4. Erdeniz:

Abicim, 25 26 Mart’a Entep’e kendimizce bir gastro seyahat planladık.

En son 2014’te gittiğim için 2016 güncellemelerini dikkate alacağız tabi.

Var mı olmazsa olmaz duyumun son açılanlardan?

5. Öner Şatır:

Zeki İnalsız bir Gaziantep turu düşünülemez 🙂 Bu arada özellikle kale çevresindeki birbirinden güzel müzeler de kesin ziyaret edilmeli. Lezzetli günler 🙂