11 Haziran 2016

ANTAKYA 2016

Geçen hafta gerçekleştirdiğim Antakya seyahatimi yazmaya başlamanın heyecanı içinde herkese selamlarımı sunuyorum dostlar. Evet, bu seyahati uzun zamandır planlıyordum ama arkadaşım @lifeisrealgoodd (Instagram hesabı) hadi gidelim dediği zaman hiç düşünmeden evet dedim ve 2 gün sonra yola çıktık!

Yola çıkar çıkmaz doğa fotoğrafçısı olan arkadaşım Kürşat yol kenarında 2-3 defa durdurdu bizi. Başlangıçta açlıktan dolayı biraz hoşnutsuzluk yaşadıysam da kahvaltıyı yaptıktan sonra dert etmedim çünkü çok güzel kareler yakaladık…

20160530_093154

Planımız Gölbaşı’nda Hamlakit’te kahvaltı yapmaktı ama Hamlakit’in benzinlik içindeki ilk yeri Pazartesi günleri kapalıymış, bunu acı bir şekilde öğrendik. Oradan çıktık, fotoğraf çeke çeke Aksaray girişinde bulunan Şelale Et Mangal’a kadar geldik. Hiç bilmediğimiz bir yer ve tamamen hissiyatımızla içeri girdik ama kahvaltıdan çok mutlu kalktık. Veya çok acıkmıştık, bize öyle geldi, emin değilim 🙂 Ama her durumda mutlu ayrıldık. Özellikle sucuklu yumurtası nefisti.

Foursquare : Şelale Et Mangal – Aksaray

20160530_112552

Yolda bizimki fotoğraf çekmeye devam etti elbette. Ama Allah bana sabrını verdi demek ki hiç arıza çıkarmadım 🙂

20160530_152223

Antakya’ya yaklaşınca Belen’de mola verdik ve biraz ısınma hareketi olsun diye ufak bir ara öğün yaptık 🙂

Bir arkadaşımızın tavsiyesi ile Ünal Lokantası’nda durduk ve humus, babagannuş, lahmacun ve kıyma şiş istedik. Bu seyahatte yediğim en iyi humus buradaydı diyebilirim. Kimyonu fazlaca baskındı belki ondan sevdim ama müthişti. Lahmacun orta karar, kıyma şiş gayet iyiydi. İyi bir yol üstü lokantası. Tavsiye edilir.

Foursquare : Ünal Lokantası – Belen

Belen’de sizlerden gelen bir diğer tavsiye Kurtoğlu Restoran idi ama ona gidemedim. Aklınızda olması için onu da yazıyorum…

Foursquare : Kurtoğlu Restoran

20160530_162543 20160530_162953

Ve geldik Antakya’ya. İlk durağımız meşhur haytalı tatlısını yiyeceğimiz tarihi Affan Kahvesi. Harika bir eski bina içinde gayet dingin bir bahçesi var. Meşhur haytalıyı burada yemek şart!!! Adana’nın bici bicisi vardır ya, onun biraz değişiği ve Antakya usulü haytalı oluyor dostlar. İçinde muhallebi, dondurma ve gül suyu var. Gül suyu çok iddialı bir lezzet, çok karakteristik. Herkese hitap etmeyebilir, benden uyarması. Ama buraya kadar gelmişken mutlaka tadına bakın…

Foursquare : Affan Kahvesi

20160530_194625

Akşam yemeği için son zamanların en gözde mekanlarından Maho‘ya gittik. Antakya dendiği vakit herkes Harbiye‘ye git diyor ama Maho’nun bulunduğu Kuzeytepe kentin yeni trendi. Son bilgi bu şekilde! Maho büyük bir mekan. Logosunda yıldızlar var. Bu yıldızların hikayesini sorun ve dinleyin, çok ilginç 🙂

Klasik olarak humus, babagannuş ve yoğurt ile başladık ama ara sıcak olarak gelen bu ciğer beni benden aldı. Nar ekşisi ile son dokunuş yapılmış ve gerçekten fantastik olmuş. Bunu kaçırmayın lütfen.

Foursquare : Maho’nun Yeri

20160530_210520

Ana yemek olarak fıstıklı simit kebabı ve kuşbaşı istedik. Fıstık kebabın içinde çok iyi olmuş, çok beğendim. Etin kalitesinden ve lezzetinden bahsetmemek olmaz. Çok leziz etler kullanıyorlar. Kuşbaşı da leziz ama ben hala fıstıklardayım…

20160530_215649

Tabi ki kireçte kabak tatlısı ile bitirmeden olmaz.

20160530_223712

Sabah erkenden yola çıkmadan önce Akşam Simit Fırınına uğrayıp Antakya simidinin tadına baktık.  Ankara simidine göre biraz değişik, renk ve yapı olarak. Ama esas değişiklik yerken görülüyor. Bu simit tuz ve kimyon karışımına bandırıldıktan sonra yeniyor. Hamur neredeyse tuzsuz ve yumuşak. Ama karışıma bandırınca gayet leziz bir hal alıyor. Yanında çay ile güzel bir kahvaltı oldu ama esas kahvaltımız bu değil elbette! 🙂

Foursquare : Yağmur Unlu Mamuller

20160531_090611

Musa dağından geçerken Batıayaz köyünde İbo’nun Yeri’nde duruyoruz. Arkadaşlarımız burayı iyi biliyor. Fırının başına gittiğimizde karşılaştığımız manzara bu. Yemek hazırlıkları yapılıyor. Babagannuş için domates ve patlıcan fırında közlenmiş, birazdan ayıklanacaklar. Burada dağdan gelen ve kayaların içinden çıkan bir su var. İstediğiniz kadar yemek yiyin, o sudan 4-5 bardak içince hemencecik hazmedersiniz diyorlar. Ben 1 bardak içtim ama aç karnına içtiğim için bir şey diyemeyeceğim. Gidenler denerlerse bana da bildirsinler bir zahmet, merak ettim. Bu arada su gazlı değil, soda formatından uzak, normak içme suyu gibi.

Burasıyla ilgili son not : Restoranın üst komşusu teyzeden de defne sabunu alın lütfen. Kendi üretimi olan sabunlar harika.

Foursquare : İbo’nun Yeri

20160531_095605

Katıklı ekmek fırından çıkar çıkmaz, dumanı tüterken, sıcağı sıcağına yenir mi? Yenir Elbette!!!

20160531_100234 20160531_100244

Ve nihayet kahvaltı noktamıza geldik. Samandağ’a bağlı Vakıflı Köyü’ne geliniz ve Kahvaltı Evi’nde ağaçların altında kahvaltı ediniz lütfen. Tamamı yöresel, köy halkının üretimi olan ürünlerle, böyle güzel bir ortamda kahvaltı yapmak herkese nasip olmaz. Çok şanslıyım, harika bir zaman denk geldik. Yanda bulunan teyzeler grubu kahvaltılarını bitirdikten sonra şarkılar söylediler, hemde Türkçe ve Arapça şarkılar. Mest olduk mest…

Foursquare : Kahvaltı Evi – Vakflı Köyü

20160531_113410

Musa Dağı’nda bu tarihi ağaç için durduk çünkü burada çok eski bir hikaye var. İnanışa göre Hızır Aleyhisselam ile Hz. Musa burada buluşmuş ve dağa gitmişler. Hz. Musa asasını ağacın olduğu yere bırakmış. Dönüp baktığında asanın yerinde bu ağaç varmış. Ayrıca dağa gittikleri yola Defne Yolu ismi verilmiş.

20160531_110502

Öğleden sonra Samandağ’da Dervişan Restoran’a geldik ve kısa bir yemek molası verdik. Mezeler malum ama burası deniz kıyısı olması nedeniyle ana yemekler değişti.

Foursquare : Dervişan Restoran – Samandağ

20160531_151906

Bu benim tabağım… Yeşil zeytin ve sürek favorim!

20160531_162043

Bu bölgede bu kadar iyi kalamar yapılabildiğini bilmezdim.

20160531_163155

Ve jumbo karides…20160531_164804

Levrekle bitirdik!

20160531_170435

Bu balığın adını unuttum, o bölgeye özgü bir balık. Patlakgözdü sanırım. Tavası gayet iyi sonuç vermiş.

20160531_170458

Antakya’da gül yapraklı lokum alınır dediler, gittik, aldık. Bunun için adresimiz Fahri Öksüz. Gül yapraklı lokum enteresan bir lezzete sahip ama ben beğendim. Yanına fıstıklı lokum ve cezerye ile destek yaptık, güzel oldu.

Foursquare : Fahri Öksüz

20160531_184536

Tatlı başladık, tatlıdan devam ediyoruz… Güler Tatlıcısı’nda züngül yedik. Züngül bir Antakya lezzeti. Benzer şekli biz Ankara’da biliyoruz, ismini de biliyoruz ama hadi burada söylemeyelim 🙂 Ama bu tatlının her türlü gideri vardır bizde…

Foursquare : Güler Tatlıcısı

20160531_190258

Antakya’da iyi kebabın adresi aslında kasaplar. Bildiğiniz bir kasaba gidersiniz, kağıt veya tepsi kebabınızı yaptırırsınız. Yakındaki fırına götürür pişirtirsiniz ve afiyetle yersiniz. Mirioğlu Kasabı da aynı bu mantıkla çalışıyor. Kebaplarımız gözümüzün önünde hazırlandı. Alt katta bulunan fırına gönderildi, pişti ve önümüze geldi. Bu keyfi anlatmaya kelimeler yetmez… Videoya konsantre olalım lütfen 🙂

Foursquare : Mirioğlu Kasabı

20160531_191600

Bu tepsi benim değil ne yazık ki, fırından çıktı, başkasına ait!20160531_193606 20160531_201230

Bu da benim değil 🙁

20160531_191907

Son akşam yemeğimizi Antakya’nın merkezinde bulunan Saklı Ev’de yedik. Mezeler burada da bombastik. Bu bölgenin zeytini, zeytinyağı ve nar ekşisi çok özel. Geri dönmeden önce kendime de çok miktarda aldım neyse ki.

Evet bu fotoğrafta güzel bir ışık yakaladım ama muhammara da muazzamdı.

Foursquare : Saklı Ev

20160601_192211

Ali Nazik ara sıcak olarak geliyor Antakya’da. Hiç itiraz etmem, alırım!!

20160601_192322

Humus yine nefis. Kötü humus yemedim diyebilirim. Ha Ankara’da bu kadar humus yiyor muydun derseniz elbette ki yemiyordum ama madem burada racon bu, biz de racona uyarız 🙂20160601_192414 20160601_192429 20160601_192536

Arkadaşım Adil Aluç’un değerli eşi Gülay Hanım bu geceye özel maklube yapmış. Maklube zaten güzel bir yemektir ama usta ellerden çıkınca daha bir güzel oluyor. İçi incik etiyle dolu, harika pilav, bol badem ve fıstıkla ne hale gelmiş siz düşünün. Fazla söze hacet yok. Kendisi konuşuyor zaten.

20160601_202618

Saklı Ev’in künefesi de gayet başarılıydı…

20160601_221634

Yeni bir sabah. Bu defa kahvaltıda değişikli yapacağız dediler. Güne bakla ile başlıyoruz dostlar. Hadi bakalım… İbrahim Usta 40 yıldır bakla ve humus yapıyor. Ama biz burada sadece bakla yiyeceğiz. Bakır küp içinde pişen iç bakla tabağa alındıktan sonra tahin, zeytinyağı ve limonla birlikte eziliyor ve kıvamlanıyor. Tırnak pide bandırarak yeniyor. Ah be o ne lezzet!!! Bunun videosu Instagram hesabımda mevcut, oradan canlı halini görebilirsiniz…

Foursquare : Humusçu İbrahim Usta

20160602_091349

Humuş için adresimiz ise Nedim Usta. Şu süslemeye, şu işe bakar mısınız. Ah be Antakya, neler ettin sen bize…

Foursquare : Humusçu Nedim Usta

20160602_094331 20160602_094343 20160602_094531 20160602_094543 20160602_094550 20160602_094626

Saat 11 civarında kent merkezinde bulunursanız mutlaka Petek Pastanesi’ne uğrayın ve fırından yeni çıkmış hurmalı kömbenin tadına bakın, bana dua edeceksiniz.

Foursquare : Petek Pastanesi

20160602_104725

Gelelim künefe konusuna. Bu konu hassas konu. En iyi künefe nerede yapılır diye hep sorulur. Aslında ben bu soruyu çok sevmiyorum. Herkesin damak tadına göre değişebilir. Bu sebeple 2 adres vereceğim. İlki Bizim Künefeci. Gözünüzün önünde pişen künefe bildiklerimizin başka bir yerinde. Gayet başarılı. Çok net bir tereyağı lezzeti hakim, peyniri de daha hissedilir ve karakteristik.

Foursquare : Tarihi Bizim Künefe

20160602_113947

Bir diğer künefeci Çınaraltı Yusuf Usta. Burada da künefe bakır tepside ve kös ateşte pişiyor. Tereyağı çok acaip. Ve bu tereyağlarının tamamı Urfa’dan geliyor. Ne bölge ama!!

Ben karar veremiyorum. Tavsiyem ikisine de gidin, kararı kendiniz verin ve bu kararsızlığın tadını çıkarın 🙂

Foursquare : Çınaraltı Yusuf Usta

20160601_150447

Ve elbette Antakya Döneri. Yemeden dönmek olmaz, bize yakışmaz. Dönerde tercihimiz Tacettin oldu. Tacettin amca biraz ilginç birisi. Önceden haberli gittik ve sıkı sıkı tembih ettiler, aman saatinizi geçirmeyin yoksa dükkana almaz diye 🙂

Döner kıymalı, 1 gece önceden terbiye edilmiş ve terbiyesinde kimyon ve sarımsak kullanılmış. Bildiğiniz dönerlerden daha baharatlı, hele ki üstüne domates sos gelince daha da baharatlanıyor ama kesinlikle rahatsız edici bir durum yok. Tüm lezzetler birbirinin içine geçmiş, ahenkle dans ediyorlar adeta 🙂

Foursquare : Tacettin Usta

20160601_142558

Tacettin Usta’da kuru fasulye ve pilav da var, yemeden edemedik, beğendik de ama o döner varken döner yenir. Bu ancak döneri beklerken vakit geçsin diye ortaya söylenebilir.

20160601_141823

Ve artık dönüyoruz. Dönüşte Adana’nın Tekir yaylasında otobandan çıkıp Göçmen Kasabı’nda mola verdik. Pirzola, köfte ve sucuktan oluşan bir karışık söyledik. Sadece kaya tuzu ile lezzetlendirilmiş pirzola enfesti. Bu kadar lezzetli eti şehirlerde bulmak imkansız. Tekir yaylasına mutlaka uğrayın dostlar…

Foursquare : Göçmen Kasabı

Tüm gezimiz boyunca değerli zamanlarını bize ayıran Antakyalı dostlarımız Selvi hanıma ve Nazif beye teşekkürlerimi sunarım. Sonbaharda tekrar görüşmek üzere. Sevgiler…

Share Button

ANTAKYA 2016 için 2 yorum:

1. Merhabalar hoşgörü kardeşlik ve medeniyetler şehri HATAY’a gelmeniz bizi ziyadesiyle memnun etti. Hatay mutfağı ile de tam bir Gastronomi kenti. Keşke haberimiz olsaydı sizi Arsuz ve İskenderunda ağırlamak isterdik. İnşallah başka sefere. Saygılarımla.

• oburcan:

İlker,
      ilginiz için çok teşekkür ederim. Sonbahar’da tekrar geleceğim. O zaman inşallah…